Stratur

Vi erbjuder produkter, tjänster och lösningar för en effektiv och flexibel kontorsmiljö.

40 % Meeting room
no-shows
39 % Typical utilization
of office space
36 % Average desk
utilization
Scrolla

Välkommen

Om oss

Företag har idag utmaningar med att optimera sina fastigheter och modernisera sina kontor. Med kostnader som stiger är det viktigt att kunna använda varenda kvadratmeter. Stratur erbjuder nya vägar att arbeta och bättre sätt att optimera kontoret med sina tjänster och produkter i en dynamisk arbetsmiljö. Idag är Stratur en av dem ledande leverantörerna i Norden med kontor både i Sverige och Finland.

Läs mer

Låt oss hjälpa er

Våra lösningar

Förutom att erbjuda den nödvändiga hårdvara och mjukvara så ligger styrkan i vårt arbetssätt, lösa kundens utmaningar och bygga starka relationer. Vår roll är att vara länken mellan kunder och teknologi där vi jobbar med marknadens ledande utvecklare för dessa produkter och tjänster.

1

Stratur Beläggningsstudie

Beläggningsstudien hjälper dig att förstå hur ni utnyttjar era skrivbord, mötesrum och övriga utrymmen används i detalj. Genom att identifiera både ökningar och minskningar av fastighetsutnyttjande, levererar studien också värdefull information för att avgöra om din arbetsplats möter efterfrågan - både nu och i framtiden.

Läs mer
2

Stratur Bokningsskärm

Mötesrum Touch Screens är för alla typer av organisationer såväl stora som små. Om du har mötesrum kan vi hjälpa dig att optimera användning av mötesresurser, öka effektiviteten och höja nyttjande graden. Meeting Room Touch låter dig omedelbart starta ett möte direkt från skärmen, boka ett ledigt rum eller släppa ett rum.

Läs mer
3

Stratur bokningssystem

Spara tid och pengar genom att utnyttja resurserna bättre. När ni har full kontroll och utnyttjar era tillgångar effektivt kommer det att synas på den sista raden. Startur hjälper dig att få fullständig överblick och maximera allt från mötesrum, videokonferenssystem, arbetsplatser, bilar, cateringtjänster och andra gemensamma resurser. Detta direkt genom och med hjälp av Outlook-tillägg. Administratörer kan exportera data från systemet vilket ger nya möjligheter att effektivisera och optimera mötesrum och resurser.

Läs mer
4

Stratur Desk Bokning

Hur ni än väljer att jobba med aktivitetsbaserat kontor kan vi hjälpa er att organisera, hantera och göra skrivbord bokningsbara för att skapa en mer dynamisk arbetsmiljö. Flexibiliteten att göra skrivbord som kan användas av alla, fasta skrivbord reserverade för vissa avdelningar eller flexibla skrivbord, tillgängliga för specifika tider. Du kan enkelt hitta kollegor som arbetar i samma grupp och boka ett skrivbord i närheten. Aktivitetsbaserade skrivbord kan hanteras antingen från Outlook, med hjälp av en Desk Booking Kiosk eller en RFID Desk Booking Screen.

Läs mer
5

Stratur Översiktsskärm

Straturs översiktsskärm ger tydlig information om på en stor bildskärm om aktuell mötets tid, datum, rum, mötesägare, riktnings pil och status. När du använder en bildskärm med pekskärmskapacitet kan du enkelt boka mötesrummet direkt från den stora skärmen, förutsatt att rummet är tillgängligt förstås.

Läs mer
6

Stratur besökarehantering

Du får en fullständig översikt över alla dina besökare, automatiserad notifikation när de anländer, de kan bli utcheckade antingen av receptionisten eller av besökaren själv. I rapportering kan du se vem som har varit där. Huvudfunktionerna inkluderar: Förhandsregistrering av besökare, självregistrering, QR-kod, personliga besöksbrickor som kan innehålla WiFi-åtkomst och parkeringstillstånd.

Läs mer
7

Hitta dina kollegor

På ett modernt aktivitetsbaserat kontor behöver folk inte sitta vid samma skrivbord hela dagen. Vår mobilapp hjälper dig att hitta ledigt skrivbord, söka efter kollegor och deras position. Funktion: Att hitta rätt personer, skrivare eller andra redskap när det behövs i dina lokaler.

Läs mer

Låt oss hjälpa er

Våra tjänster

Stratur ger våra kunder olika tjänster som är avgörande för en lyckad implementation och kontinuerlig utveckling. Träning för användare och administratörer och ”first line” support har gjort signifikant skillnad för våra kunder och deras dagliga verksamhet.

Projektledning

Vi redogör och säkerställer för vilka steg som är både nödvändiga och lämpliga att vidta för att få alla serviceelement framgångsrikt implementerade och uppfyller de överenskomna milstolparna.

Leveranssamordning

Tydlig kommunikation med våra kunder när det gäller leverans av hårdvara samt installation. Detta är avgörande i början av projektet.

Installation

Våra tekniker är flexibla och vi kan installera även utanför den normala kontorstiden.

Utbildning

Utbildningar hålls antingen på plats eller på distans över video för att säkerställa att alla serviceelement används på rätt sätt.

Workshops / Events

Öppna evenemang / Workshops hjälper till med lansering av tjänster, kommunikation och snabb inlärning.

Rapporter

Gör det möjligt för dig att noga övervaka användningen av mötesrum, spåra resursanvändning, övervaka no-shows och granska catering- och möteskostnader.

Support

Telefon, epost samt chatt är tillgängligt för support under vardagar 08.00-17.00 CET (exkl. Helgdagar)

Service management

Säkertsäller och ger värde för kundrelationer och säkerställer kontinuerlig utveckling av lösningarna.

Kunderna uppskattar våra tjänster

Case Studies

I dagens företag påverkas tillväxten i högre grad av hur arbetsplatsmiljön förvaltas. I det här avsnittet kan du hitta mer information om hur vi har förändrat arbetsmiljön för ett antal kunder.

sv_SESV
en_USEN fiFI sv_SESV